Osvětlení obchodu a prodejny
Základní osvětlovací systém je celkové stropní osvětlení, vytvořené většinou ze zapuštěných nebo přisazených stropních svítidel, doplněné dalším nepostradatelným druhem osvětlení konkrétního zboží a osvětlení instalace. Toto osvětlení je většinou tvořeno přímým bodovým osvětlením, které zvýrazní určitou vybranou část.
Správné a dobře zvolené osvětlení má spoustu výhod:
- optimální osvětlení zboží podporuje zdůraznění merchandisingu
- osvětlení určuje trendy
- stropní osvětlení lze snížit a vytvořit tak nový světelný design
- správné osvětlení zamezuje tvorbě neosvětlených tmavých koutů
- pozitivně ovlivňuje impulzivní nákupy.
Značka
V našem každodenním životě je síla značek všudypřítomná. Značka zákazníkovi nabízí příležitost ukázat jeho životní styl a dává mu pocit sounáležitosti s určitými hodnotami nebo se skupinou uživatelů. Při vytváření značky musí být jasně definována cílová skupina uživatelů. Značka vyjadřuje emoce, sny, touhy a exkluzivitu produktu. Nejdůležitějším úkolem každé ambiciózní značky je vyvinout profil, se kterým se mohou cíloví zákazníci identifikovat.
Prodejní plocha nabízí ideální prostor pro prezentaci značky. Výhody značky a kvalitu lze dokonale demonstrovat v oblasti prodeje, což posiluje emoční spojení mezi spotřebitelem a značkou. Kvalitní značka vyžaduje konsolidovaný koncept - od produktové řady, k asociaci barev a grafickému designu, přes maloobchodní vystavení, použití světla a typu prodejního systému až po celkový designový koncept prodejny. Jedinečné výhody zboží musí být představeny všemi způsoby, které oslovují cílovou skupinu. Potřeby a přání spotřebitele vytvářejí styl prodejny a výběr dekorací. Koncept musí být dokonale vyladěn a neustále aktualizován s dodržením základního rozpoznávacího designu.
Posledních 50 let odhalilo v maloobchodním sektoru jednu věc: pouze ti, kteří se neustále přizpůsobují době a módě, ale stále zůstávají věrni svým značkovým hodnotám a marketingové strategii, přežijí a budou hrát svou roli i nadále.